کافه شعر

******
اگر شعری آرامتان کرد
دعایی به حال شاعر بد حالش کنید
ثواب دارد...

" دنیا به شاعرها بدهکاره "

******
برای دیدن عکس در سایز واقعی
بر روی آن کلیک کنید.
امیدوارم از پست ها لذت ببرید :))

بایگانی
محبوب ترین مطالب

ابراز علاقه

شنبه, ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۶:۱۰ ب.ظ


داشتم گره های کورٍ هندزفری أم را باز میکردم که افتادم وسط یک بحثِ اضطراری و گوشم را سپردم به خانم میانسالی که روی صندلی آبیِ مترو کنارم نشسته بود و با تلفن همراهش حرف میزد:

-حالا چون همسرت ابراز علاقه ی کلامی بلد نیست ینی بهت علاقه نداره؟! واسه همین میخوای جدا شی؟! میدونی منو همسرم شونزده ساله داریم باهم زندگی میکنیم، هیچوقت بِهَم نگفتیم چقدر همدیگرو دوس داریم اما میدونم وقتی میره تو آشپزخونه و زیر کتری درحال جوشو کم میکنه و چایی میذاره ینی دوسم داره ، وقتی از سرکار میادو جلو در جورابشو درمیاره که بوی خستگیاش اذیتم نکنه ینی دوسم داره ، وقتی بدون اینکه بگم برام خرجی میذاره ینی دوسم داره....وقتی از سرکار میادو میرم استقبالش ینی دوسش دارم وقتی غذای مورد علاقشو درست میکنم...وقتی...."

گره های هندزفری ام باز شده بود، دلم میخواست ادامه ی حرف هایش را خودم بنویسم . آهنگِ بی کلام بارانِ عشق را پِلِی کردم، دفترچه ام را در آوردم و نوشتم، گاهی باید دوست داشتن را خودمان پیاده کنیم، زیر فرش خانه، بین پول های توی کیفمان، توی جیب لباسمان، توی غذاهایی که میخوریم یا روی طاقچه های تمیزِ خانه و عکسهای مهربان توی قاب عکس....

چرا همیشه، همه چیز را حاضر و آماده میخواهیم؟! چرا تلاش نمیکنیم با چشم باز به زندگی نگاه کنیم،  یک سبد برداریم و دوستت دارم های ناگفته را لا به لای روزمرگی هایمان پیدا کنیم و بگذاریم لبِ طاقچه...

نگاهم را توی مترو چرخاندم و مردها و زن هایی را دیدم که دوستت دارم هایشان را در قالب خستگی پوشیده بودند و دستشان پر از محبت بود ، نوشتم بعضی مردها دوست داشتن را می آورند می گذارند توی یخچال و به دستهای خشک و خسته ی مرد میانسالی نگاه کردم که نایلونِ پر از میوه را نگه داشته است ، نوشتم بعضی زن ها دوستت دارم هایشان را در آغوش میگیرند و به مادری که ثمره ی عشقش را در آغوش گرفته لبخند زدم....

ابراز محبت کلامی تمامِ دوست داشتن و تنها نشانه ی عاشق بودن نیست ، گاهی باید سکوتِ پر از محبت اطرافیانمان را براساس رفتارهایشان ترجمه کنیم و جمله ی "او دوستم ندارد" را به دستِ فراموشی بسپاریم....


| نازنین عابدین پور |

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۲/۲۹
  • ۷۳۶ نمایش
  • پروازِ خیال ...

نازنین عابدین پور

نظرات (۶)

  • ما جــــــــღــــــدہツ
  • کاش بتونیم نگاهمونو تغییر بدیم و اینگونه زندگی کنیم
    پاسخ:
    امیدوارم :)
    چقدر این متنو دوست داشتم!
    ممنونم:)
    پاسخ:
    چه خوب :)
    خواهش میکنم و ممنون از حضور شما :)
  • شفق تیرزاد (*_*)
  • چقققدر زیبا...

    لذت دوست داشتن به بیانش هست... هر کسی شیوه خودش رو داره. فقط ای کاش محبت هامون برای روز مبادا نباشه که خدای ناکرده پشیمون از ذخیره سازیش نباشیم... :(

    اونهایی که علاوه بر ابراز کلامی با نگاه می فهمونن رو دوست دارم. اگر هم چاشنیش کارت هدیه باشه که چه شووود ؛)
    پاسخ:
    :))
    شنیدن ابراز علاقه لذت زیادی داره و چه قدر دلنشین میشه وقتی به قول تو بیانش با نگاه و عمل همراه میشه!
    دیگه واقعا چه شود :)
    متن لذت بخشی بود...
    پاسخ:
    بله :)
    ممنونم
    بح بح🙂
    چه ناز

    اما گاهی عادت میشه اینچیزا...
    رنـگ عادت ک بگیره کارامون،دوست داشتنشم گم میشه...
    پاسخ:
    اهوم :(
  • زهرا اردیبهشتی
  • ابراز علاقه کلامی شیرینه !
    خیلی خیلی هم شیرینه !

    ولی من نشون دادن علاقه تو رفتار رو دوست دارم بسی بیشتر !

    اگه کلامی باشه بعد مدتی لقلقه زبون میشه و صرفا از رو عادت و گاهی اجبار میشه!
    ولی از رو رفتار باشه یه جورایی دلی تره!

    با نظر صالی هم موافقم!
    پاسخ:
    حرف شما هم درست :))
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی