کافه شعر

******
اگر شعری آرامتان کرد
دعایی به حال شاعر بد حالش کنید
ثواب دارد...

" دنیا به شاعرها بدهکاره "

******
برای دیدن عکس در سایز واقعی
بر روی آن کلیک کنید.
امیدوارم از پست ها لذت ببرید :))

بایگانی
محبوب ترین مطالب

آنی که...

سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۴۹ ق.ظ


یک بار هم زنگ زده بودم منزل نقى‌زاده

اسمش فرامرز بود و با یکى دیگر که هیچ یادم نیست، سه نفرى روى یک نیمکت مى‌نشستیم.

مادرش که گوشى را برداشت،اسمش یادم رفت،

_منزل نقى‌زاده؟

از بابام یاد گرفته بودم بگویم منزلِ فلانى

مادرش شاکى و عصبى گفت:با کى کار دارین؟

_ با...پسرتون .

_ کدومشون؟

تک پسر بودم و فکر اینش را نکرده بودم که در یک خانه شاید بیش از یک پسر وجود داشته باشد.

شاکى‌تر و عصبى‌تر پرسید:کدومشون؟ با کدومشون کار دارى؟

هول شدم. یادم نیامد که مثلن بگویم اونى که اول راهنمایى‌ست.

من‌من‌کنان گفتم : « اونى که موهاش فرفریه، حرف بد مى‌زنه، قشنگ مى‌خنده...» 

اونى که قشنگ مى‌خندید خانه نبود...تق !

فردایش گفت: «من قشنگ مى‌خندم؟» و ریسه رفت...

من حرصم درآمده بود چون دفتر مشقم را نیاورده بود، ولى از قشنگ خندیدنش خنده‌ام گرفت .

بعدترها فکر کردم آدم باید هر از گاهى اسم هم‌ خانه‌ هایش را، رفقایش را، بغل ‌دستى هایش را فراموش کند، بعد زور بزند توى سه جمله توصیف‌شان کند ؛

بدو بدو بگوید مثلا 

آنى که خنده‌اش قشنگ است،

آنى که حرف زدنش مثل قهوه‌ ی تازه دم است،

آنى که سین ‌اش حال عاشقى دارد!


| حسین وحدانی |

  • موافقین ۴ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۵/۱۶
  • ۶۵۶ نمایش
  • پروازِ خیال ...

حسین وحدانی

نظرات (۸)

  • شیرین زاده
  • چه زیبا بود. 
    پاسخ:
    نویسنده زیبا قلم زده و شما زیبا خوندین :)
    ممنونم
    خیلی دوست داشتنی بود...
    پاسخ:
    ممنون که خوندین :)
    سلام بر پرواز خیال خانم ((:
    منو به یاد میارید؟!
    پاسخ:
    سلام آقا مهدی :)
    نه متاسفانه!
    منده همونیم که با معرفی زهرا خانم اردیبهشتی اومده بودم!
    پاسخ:
    آهاااان، حدس زده بودم یه کوچولو ولی چون فضای وبتون متفاوت بود فکر کردم ممکنه اشتباه کرده باشم
    به هر حال ببخشید نشناختمون
    خوشحالم دوباره اینجا میبینمتون :)
    :دی
    یه بار اومدم که بگم بیانی شدم اما فکر کنم شما یمدت نبودی اونموقع
    پاسخ:
    حیف شد پس
    چه خوب که بیخیال نشدین و بازم اومدین :)
    ممنونم
    و تبریک میگم که بیانی شدین ^_^
    امیدوارم اینجا هم بدرخشین :)
    خیلی ممنونم
    بیان فضاش واقعا فوق العادست
    یه گرمی و صمیمیت خاصی هست بین اعضا

    پاسخ:
    خداروشکر که خوشتون اومده از اینجا :)
    امیدوارم همینطور بمونه
  • زهرا اردیبهشتی
  • وای وای واااااای😍
    چه خوب بود اییییییین !

    دارم فکر میکنم اگه روزی ؛
    اسمم فراموش کسی شد ؛
    چه جوری توصیفم میکنن ...!


    +عع ! دادای مهدی !
    خوشحالم که میای اینجا !
    شفق که رفت..‌):
    پاسخ:
    امیدوارم اسمت، چهره ت، خوبیات...همه شون توو یاد همه بمونه!
    مطمئنم خوب توصیفت میکنن :)

    +آره افتخار دادن :)
    شفق بدجنس...اصن نمیگه دلمون براش تنگ میشه :(
    قدیما تو روزای پر تب و تابم مرید این جا شده بودم...مرید شعر و نوشته و عکس و هر چیز و هر کسی که اینجا بود...حالا روزای پر تب و تابم تموم شده...خیلی وقته سر نزدم به اینجا.ولی اینجام از همون معدود جاهاییه که هنوزم همون حس قبلو به آدم میده...درسته که این نوشته ها قلم یه آدم دیگه ست...درسته که هر چی اینجاست از ذهن یکی دیگه تراوش شده...ولی خیلی خیلی خیلی طبع لطیفی لازمه برای گرد آوردن همه ی این قشنگیا...همه ی این حسای خوب...
    خیلی وقته یاد گرفتم لازمه که اگه از چیزی یا از کسی خوشم اومد به اون آدم بگم...برای این که اجازه بدم اون هم توی لذتی که من بردم و توی حس خوبم شریک بشه...برای همینه که میگم احساس و حوصله و طبع و همه چیز تو و اینجا فوق العاده ست!امیدوارم هیچ وقت رهاش نکنی چون میدونم از این طبعا و این جور حسا خیلی کم پیدا میشه...
    همیشه پایدار و موفق باشی خانوم پرنده:)
    پاسخ:
    من مُردم برای این کامنت پر از حس خوب و ناب :)))
    شما قبلا هم کامنت میذاشتی، با اسم سمیه سادات، درسته؟
    خیلی از کسایی که قبل ترها اینجا بودن، اینجا رو میخوندن و با کامنت هاشون اعلام حضور میکردن اما به هر دلیلی دیگه کامنت هاشون رو ندیدم توو ذهنم هستن و امیدوارم همشون هم حال خوبی داشته باشن و هم سلامت باشن!
    بی نهایت ممنونم به خاطر لطفی که به من و به اینجا داری
    و خداروشکر که حتی با گذشت زمان اینجا همون حس قبل رو بهت میده
    خیلی خیلی خیلی تو حس خوبت شریکت شدم :)
    همچنین همراه قدیمی ❤️
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی