کافه شعر

******
اگر شعری آرامتان کرد
دعایی به حال شاعر بد حالش کنید
ثواب دارد...

" دنیا به شاعرها بدهکاره "

******
برای دیدن عکس در سایز واقعی
بر روی آن کلیک کنید.
امیدوارم از پست ها لذت ببرید :))

بایگانی
محبوب ترین مطالب

جنگیدن

سه شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۵ ق.ظ


با حرص سرش فریاد زدم و گفتم: مگه دوسش نداشتی؟ پس چرا نجنگیدی؟ پس چرا دوست داشتنت اینقدر زود تموم شد؟

با صدایی که غم ازش میبارید گفت: دوست داشتن تموم نمیشه فقط از یجایی به بعد دیگه زیاد نمیشه، خودش نذاشت زیاد بشه، خودش نخواست، میفهمی؟!

نمیفهمیدم، نمیتونستم نَجَنگیدن رو بفهمم، نمیتونستم و به تمومِ دوست داشتن هایی فکر کردم که در لحظه ی ابرازشون متوقف شدن،

به تموم دوست داشتن هایی که بدونِ ذَره ای جنگیدن نیمه ی راه موندنو بال و پر نگرفتن، که اگه میگرفتن تهِ تهِش اونقدر  قشنگ بودن که رنگِ عشق دنیارو پٌر کنه و آدمای بلاتکلیفِ نیمه ی راه مونده رو از انتظار نجات بده...

از جام بلند شدم و رفتم سمتِ پنجره: خودش نخواست؟ تو چه میدونی از خوشحالیاش وقتی فهمید دوسش داری؟ تو چه میدونی از بدحالیاش که تا یه نه ازش شنیدی، رفتی و تموم!! دوست داشتن واسه آدمایی مثلِ تو شبیهِ تیر تو تاریکیه، که پرت میشه و مهم نیست به هدف بخوره یا نخوره ... متأسفم که نجنگیدی و از دستش دادی، متأسفم که اون با کسی ازدواج کرد که دوسش نداشت اما مثلِ تو ترسو نبود!!

کیفمو برداشتم و از کافه زدم بیرون، بارون میومد، قدم های تندم بجایی میرفت که نمیدونستم کجاست اما خیالم جایی بود که میدونستم

به تموم نه هایی که واسه امتحان کردنِ آدما گفتم فکر کردم، به تموم دوست داشتن هایی که جلویِ چشمام پَرپَر شد و نصفه نیمه موند، به خودم، به نجنگیدش...

رو به روی آینه ی پشت ویترین مغازه وایستادم و به تصویر یه آدم بلاتکلیف نگاه کردم، گوشیمو برداشتم و براش نوشتم...

آدمی که واسه دوست داشتنش می جنگه اما نمیشه، هیچوقت شرمنده ی خودش نیست چون تلاششو کرده اما تو....دیگه منتظر نمیمونم که برام بجنگی و ثابت کنی دوسم داری فقط خواستم بگم دوست داشتن نصفه نیمه خیلی غم انگیزه،خیلی!!


| نازنین عابدین پور |

  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۵/۲۳
  • ۶۶۲ نمایش
  • پروازِ خیال ...

نازنین عابدین پور

نظرات (۸)

  • وحید محمدی
  • سلام

    یک زمانی عاشق کتابهای داستان بودم و مرتبا داستان می خوندم  . بخصوص داستانهای جذاب ارنست همینگوی  نویسنده ی معروف امریکایی - کتاب برفهای کلیمانجارو  یا پیرمرد و دریا .   شاید بیش از 100 بار این دوتا کتاب رو  خوندم و لذت می بردم .

    اون زمان  یک نوجوون  12 ساله بودم  همش کتاب می خوندم .

    اما....


    الان دیگه حوصله ندارم قصه بخونم .  حتی قصه های خیلی کوتاه . حتی کوتاهترین قصه های دنیا که متعلق به همین  ارنست همینگوی هست .  یک قصه نوشته که فقط از 5 کلمه  تشکیل شده و توی یک مسابقه ی جهانی  جایزه  گرفته  و نفر اول تو دنیا شده . . هنوز توی دنیا هیچکس نتونسته رکورد کوتاهترین داستان دنیا  را که متعلق به همینگوی هست بشکنه .

    افسوس که عمر چقدر زود میگذره .  یادش بخیر ....  در آستانه ی 50 سالگی  با وبلاگنویسی داریم روزمرگی می کنیم ...

    اما اصلا حوصله ندارم داستان بنویسم . حتی خاطره نویسی هم دیگه چنگی به دل نمی زنه 

    ............................................................................

    اگر وقت داری به وبلاگم سر بزن .

    http://glossary.blog.ir

    ممنون


    پاسخ:
    سلام
    این که به مرور از یک سری عادت هامون یا کارهایی که باعث شادی و لذتمون میشدن دست بکشیم عجیب نیست
    آدمیزاده دیگه
    یا خلق و خوش عوض میشه
    یا شرایطش
    یا اون کارها ممکنه حس گذشته رو بهش ندن
    به هر حال امیدوارم برگردین به همون حس و حال
    ممنون که به اینجا سر زدین

    + حتما
    اگه این پاراگراف آخر نبود به یه فکر غم آلود دچار می شدم اما الان یادم اومد که جنگیدم و نشد...
    اما آیا واقعا جنگیدم؟کی می دونه تا کجا باید جلو رفت؟ کی می دونه کجا آخر جنگه؟
    پاسخ:
    پس خداروشکر همون پاراگراف آخر نذاشت غم توو دلتون بشینه :)
    این سوالایی که توو ذهنتون هست واس همه پیش میاد
    شاید تنها کاری که میشه برای آروم کردن خودمون انجام بدیم اینه که بگیم:
    خدایا کمکم کن با همه ی توانم بجنگم اگه اونی شد که میخواستم که خب این بی نظیرهو ازت ممنونم
    و اگه اونی نشد که میخواستم حتما صلاح همین بوده
    در نهایت وقتی همه چی رو بسپریم بهش کمتر دچار این افکار میشیم :)
    دلتون شاد
  • وحید محمدی
  • سلام
    ممنون که  کامنتم رو خوندید . 
    اگر براتون امکان داره  وبلاگم رو  دنبال کنید . 
    http://glossary.blog.ir
    ایکاش همه ی وبلاگهای بیان وبلاگم رو دنبال می کردند . 

    پاسخ:
    سلام
    خواهش میکنم
    طول می کشه تا وبلاگتون شناخته بشه
    انشالله که همه ی وبلاگ ها دنبالتون کنن :)
  • زهرا اردیبهشتی
  • دنیا دنیا فرق هست بین خواستن و نرسیدن ؛ با نرسیدن !!
    اگه بخوای و نشه حداقلش اینه که ته دلت آرومه ؛ 
    ولی امان از عذاب اون لحظاتی که میتونستی تلاش کنی واسه رسیدن و هیچ کاری نکردی!

    کاش هیچوقت شرمنده دلمون نشیم !_
    پاسخ:
    اهوم همین که دلت آروم باشه کافیه!
    و اون موقع همش حسرته...
    کاش...
    پس خدا رو شکر که دقیقا همین کار رو کردم.

    و شما هم کمی امیدبخش تر شوید با این حساب :)
    پاسخ:
    خداروشکر :)
    با پست هایی که میذارم امیدبخش تر بشم؟! :)
    بلی...هی شکست عشقی شکست عشقی! :)
    پاسخ:
    بی انصاف نباشین
    همش اینطور نیست
    هم عاشقانه هست هم به قول شما شکست عشقی و گاهی هم موضوعاتی غیر این ها :)
    من صرفا هر شعر یا نوشته ای که مورد پسندم باشه رو پست می کنم
    و اینطور جداشون نمی کنم
    حالا این پست های غمگین بیشتر به چشمتون اومده
    شاید هم وزنه ی پست های غمگینِ منتخب هام سنگین تر باشه، آمار دقیق ندارم واقعا
    به هر حال ممنونم که اینجا رو میخونین :)
    نه مزاح کردم....هرکس اختیار قلمش و تارنماش رو داره...
    اما پشت هر مزاحی یک حرف جدی هست
    که الان حال بیان اون حرف جدی نیست :)


    و من هم ممنونم که شما کلا ما رو نمی خوانید و نادیده می گیرید
    پاسخ:
    عجب :))

    از کجا میدونین نخوندم؟
    به خاطر نتایج کنکورتون هم تبریک میگم :)
  • وحید محمدی
  •  سلام

    ببخشید که مزاحم شدم  . شرمنده

    یادم رفت اسم وبلاگم رو تو پست قبلی بگم . شاید به همین خاطر پیدا کردنش  دشوار باشه .

     اسم وبلاگ:     وبلاگ  گلاسری

      آدرس:     http://glossary.blog.ir

      توی گوگل  تو برخی سیستمها  وبلاگم فقط از روی اسم شناخته میشه  یعنی اگر ادرس رو وارد کنید  وبلاگم رو به شما نشون نمیده .

    پس اگر زحمتی نیست  اسم وبلاگم رو  سرچ کنید شاید  پیدا بشه . اگر پیدا شد و واردش شدید  بی زحمت  وبلاگم رو دنبال کنید .

        ممنون و متشکر .

       

    پاسخ:
    بله، ممنون
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی