کافه شعر

******
اگر شعری آرامتان کرد
دعایی به حال شاعر بد حالش کنید
ثواب دارد...

" دنیا به شاعرها بدهکاره "

******
برای دیدن عکس در سایز واقعی
بر روی آن کلیک کنید.
امیدوارم از پست ها لذت ببرید :))

بایگانی
محبوب ترین مطالب

قلب کوچکم

شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۴:۴۰ ب.ظ


چرا خدای بزرگ

کاری برای قلب کوچکم نمی کند؟

برای قلبم

که از یک نیلوفر آبی کوچکتر است

از یک ساقه ی بابونه تردتر

از یک انار ترک خورده خونین تر

تو دوستم داری

اما کاری از دستت برنمی آید

آدم چطور می تواند دیوانه ی غمگینی را تسلی دهد؟

آدم چطور می تواند غمگین دیوانه ای را آرام کند؟


| رویا شاه حسین زاده |

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۸/۲۶
  • ۵۷۰ نمایش
  • پروازِ خیال ...

رویا شاه حسین زاده

نظرات (۷)

(( تو دوستم داری اما کاری از دستت برنمی آید))
از دست خدا کاری برنمیاد؟!

شعر قشنگیه اما این قسمت از شعر رو که اشاره کردم، درک نمی‌کنم. 
پاسخ:
نه فکر نمیکنم منظورش خدا باشه
البته من با این دید نخوندمش
من اینطور خوندم که داره به کسی که دوسش داره این حرف رو میزنه
و ممکنه برداشتم اشتباه باشه :)

تو دوستم داری

اما کاری از دستت برنمی آید



پاسخ:
:))
الان متوجه شدم. از خدا می پرسه که چرا اون کسی که دوستش داره (یعنی یه بنده خدا)، کاری نمی کنه.
پاسخ:
برعکس نگفتین؟
از کسی که دوسش داره، داره میپرسه چرا خدا کاری نمیکنه!
و به خود اون شخص داره میگه تو دوستم داری ولی کاری از دستت برنمیاد
فکر میکنم اینطور باشه
آخه اینطوری شروع شده: 
چرا خدای بزرگ

کاری برای قلب کوچکم نمی کند؟

پاسخ:
خب اگه مخاطبش خدا بود نباید می گفت:
چرا خدای بزرگ
کاری برای قلب کوچکم نمی کنی؟ :/
به فعل متن شعر توجه کنید ننوشته: کاری نمی کنی. بلکه نوشته: نمی‌کند  
پاسخ:
خب منم دارم همینو میگم
در واقع جوابم به کامنت قبلیتون یه جمله ی سوالی بود!
یعنی اگه مخاطبش خدا بود باید میگفت چرا کاری نمیکنی
خب داره از خدا می‌پرسه که چرا اون شخص کاری نمی‌کنه. چون حتما نمی‌تونه از خود شخص بپرسه.
پاسخ:
نمیدونم دیگه خیلی پیچیده شد
فک کنم خود شاعر هم انقدر عمیق نشده توو شعر که ما اینطور شکافتیمش :))
🤣🤣🤣
پاسخ:
:))
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی