کافه شعر

******
اگر شعری آرامتان کرد
دعایی به حال شاعر بد حالش کنید
ثواب دارد...

" دنیا به شاعرها بدهکاره "

******
برای دیدن عکس در سایز واقعی
بر روی آن کلیک کنید.
امیدوارم از پست ها لذت ببرید :))

بایگانی
محبوب ترین مطالب

فقط اولین دوست داشتن درد دارد!

پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۷ ب.ظ


فقط اولین دوست داشتن درد دارد ! 

همانی که وقتی میرود

نمیدانی چطور به دلت بفهمانی

که محاسباتت غلط از آب درآمد ..

چطور بگویی نشد

که نشکند

نریزد ..


بعد ها دوست داشتن هایت

نه به قوت قدیـم است

نه دردناک 

جوری علاقمند میشوی

که رفتن را به طورِ پیش فرض

روی تنظیماتِ دوست داشتنت خواهی داشت ...


دوست میداری

اما اگر چنـد بار آنی بشود که نباید

حرفی بزند که بهم بریزدت

دوست داشتنت بر حسبِ تنظیمات

به نداشتن میل میکند

بهتر بگویم

دوستش خواهی داشت

اما اهمیتی ندارد داشته باشی اش یا نه !


اینجاست که میفهمی

دوست داشتنت

پوست کلفت کرده !

دیگر آنی نیست که با این رفتـن ها بلرزد

میفهمی چه میگویم ؟

پوسـت کلفت میکند ...


| مریم قهرمانلو |

  • موافقین ۵ مخالفین ۰
  • ۹۵/۰۴/۳۱
  • ۱۱۹۳۶ نمایش
  • پروازِ خیال ...

مریم قهرمانلو

نظرات (۲۰)

معمولا اولین دوست داشتن ها مزخرفن چون الکین به استثنای من
من خودم با کسی ازدواج کردم که از زمان دبستان یهش دلبسته بودم و فقط تقدیر و کار خدا ما رو برای هم خواست و شاید هیچ وقت تصورشم نمیکردم خدا یه همچین نعمت بزرگیو نصیبم کنه
پاسخ:
شما استثنا بودین و ممکنه بازم استثنا وجود داشته باشه :)
خداروشکر که به هم رسیدین، خوشبخت و سلامت باشین :))
دقیقا پوستت کلفت میشه...
پاسخ:
آره دقیقا
  • وکیل الشعرا
  • ما که هنوز دل به کسی نبستیم . یه حس دوگانه ای دارم به عشق : اشتیاق و ترس
    پاسخ:
    هر دوش وجود داره هم اشتیاق و هم ترس...
    لایک
    بیگ لایک

    پاسخ:
    :))
    دوست داشتن من خیلی وقته پوست کلفت شده ... دقیقا همین شده ... عجیب رو تنظیماتش رفتن رو داره.... شاید گاهی اوقات پبش دستی کنه و دکمه دیلیت رو خودش فشار بده ....  هیچ احساسی نیست.... هیچی
    پاسخ:
    :((
    معمولا اولین دوست داشتن ها مزخرفن چون الکین به استثنای من
    من خودم با کسی ازدواج کردم که از زمان دبستان یهش دلبسته بودم و فقط تقدیر و کار خدا ما رو برای هم خواست و شاید هیچ وقت تصورشم نمیکردم خدا یه همچین نعمت بزرگیو نصیبم کنه

    براتون متاسفم شما مدل حرف زدن و افکارتون از همه مزخرف تر هست
    حرف زیادی زدن و دهن باز کردن راحته - کسی نیستی که بتونی روی جمع ببندی و در مرود دوست داشتن های دیگران اظهار نظر کنی
    پاسخ:
    شاید منظوری نداشتن :)
    اما خب درسته جمله شون خوب نبود!

    اولبن دوست داشتن قلبتو جوری از وسط دو نبم مبکنه که با هیچ دوست داشتنی بعد از اون نمیشه بخیش کرد و این زخم همیشه اونقدر ازارت میده که از عشق چیزی جز نفرت و کینه نمیمونه
    پاسخ:
    :((
    اولینا ساده ن...اولینا خودشونن...بعدش میشه ترجیح و سیاست..
    پاسخ:
    دقیقا :))
  • بهرام محمودی
  • وقتی رفت دیگر نتوانستم کسی را آنگونه دوست بدارم که رفتنش زمینگیرم کند. اولین رفتن سالها دردت می دهد آنقدر که برای رفتن های بعدی آنگونه دست تکان می دهی که برای به مدرسه رفتن های دخترت!
    هر چند من دیگر نه توانستم کسی را دوست بدارم که هنگام رفتنش دست تکان بدهم!
    بارها با خودم گفتم:
    بیراهه نیست اگر
    پیش از نامم زنده یاد بگذارند
    آنگونه که بعد از تو
    به خاک نشستم!
    (بهرام محمودی)
    پاسخ:
    خیلی زیبا
    ممنونم 
  • اردی بهشت یا اردی جهنم
  • میدونین اولین دوست داشتن خیلی شیرینه اما بدیش اینه که تو یکی رو دوس داشته باشی ولی اون تو رو دوست نداشته باشه....آدم نمیدونه توی این موقعیت چیکار کنه؟ نه تو می تونی یکی رو که دوس داشتی دوس نداشته باشی و نه اون میتونه کسی رو که دوست نداشته تا حالا ..دوست بداره..... زندگی اینجاهاش خیلی  سخت میشه
    پاسخ:
    اهوم درست میگید
    این میتونه بدترین حالت دوست داشتن یک نفر باشه :(
  • سودا سهرابی
  • هه...
    پاسخ:
    :)
    کاش نره...
    پاسخ:
    :(
    من ک گیر کردم تو همون مرحله ی اول..ب بعدیا نرسیده هنوز نمیخوامم ک برسه..با اینکه نیستش ولی هنوزم اولیه واسه من..
     آدم اگه واقعا کسی رو دوس داشته باشه هر چی هم ک بشه سراغ نفر بعدی نمیره..مگر اینکه دوست داشتنش از ته قلب نباشه..
    پاسخ:
    اگر از این دوست داشتن لذت می برید پس امیدوارم برگرده پیشتون و همیشه باهم بمونید :)
    نمیشه انقدر مطمئن حرف زد...به مرور زمان آدم ها عوض میشن، شخصیتشون، خلق و خوشون، اولویت ها و آرزوهاشون...پس منطقیه که دوست داشتن و عشق هم تغییر کنه
    درسته که عشق اول فراموش نشدنی و خاصه اما لزوما همیگشی نیست
    عشق اول عموما‌ اشتباه هست و اگر نمیتونیم کسی رو دوست داشته باشیم و فکر میکنیم بخاطر عشق اولمون هست بنظرم اشتباهه. ما از ترس هست که تن نمیدیم به یک رابطه ی بدون چشم داشت چون میترسیم ببازیم
    پاسخ:
    اونقدرام نمیشه به عُموم نسبتش داد اما تحلیلتون نسبتا درسته :)
    عشق اول دقیقا مصداق این جمله است:
    شده آیا که غمی ریشه به جانت بزند؟
    پاسخ:
    :(

    عشق یه هدیه اسمانیه که به ادمای خاص اهدا میشه.وقتی عاشق حقیقی میشی خودت از معنا میفتی .خودت تمام میشی و به انتهای میرسی و اون موقعه شروع یه نفر میشی .عشق درد داره دردش کشتدس این خاصیت عشقه که یه طرفس و طرفی که عاشقه همیشه پشت سر معشوقه که سایه بانش بشه.وقتی عاشق میشی خودتو فراموش میکنی و همه زندگیت میشه معشوقت.عشق یه بار تو زندگی اتفاق میفته و اگه حواست نباشه از دست میره .گر همسفر عشق شدی مرد سفر باش.هم منتظر حادثه هم فکر خطر باش

    پاسخ:
    خیلی به به بابت این توصیف :)

    از رفتن دردناکش 4 سال و 1 ماه و 9 روز گذشت...

    اولین و آخرین...

    پاسخ:
    شمردن این روزها چقدر دردناکه... :(
    دلت آروم

    عشق اول تمامش از سر هیجاناته که نتیجش میتونه چند ماه تا چند سال زجرآور باشه فراموش نمیشه ولی لزوما به این معنی نیس که میتونه غلط باشه برای همه یا درست باشه برای همه به آدمش بستگی داره

    پاسخ:
    بله درسته :))

    شاید یه روز مجبور باشیم برای راحتی دو طرف خودمون به یه عشق دو طرفه پایان بدیم

     

    پاسخ:
    و این خیلی غم انگیزه :(

    میترسم از عشق:(

    میترسم پیدانشه واقعیش

    پاسخ:
    ترس از پیدا نشدن عشق واقعی...
    ترس خوبیه به نظرم
    پس از عمق وجودت از خدا بخواه تو مسیر عشق هوات رو داشته باشه :)

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی